czwartek, 16 sierpnia 2012

Carbonara z wędzonym łososiem

W gotowaniu (oczywiście oprócz samej konsumpcji :P) najbardziej lubię etap modyfikowania klasycznych przepisów.Tak jest i w tym przypadku - boczek zastąpiłam wędzonym łososiem. To danie, niestety dość kaloryczne, idealnie nadaje się na "szybki obiad w 5 minut". Polecam! :)


Składniki (porcja dla 4 osób):
- 500g makaronu spaghetti 
- 250 g mascarpone
- pieprz
- świeża bazylia
- 200 g wędzonego łososia
- pół pęczka koperku
- sok z 1/2 cytryny

Wykonanie:
1. Makaron wrzucam do wrzącej wody i gotuję wg przepisu na opakowaniu.
2. Łososia kroję w plasterki i smażę kilka minut na rozgrzanym tłuszczu.
3. Dodaję sok z 1/2 cytryny, pieprz, posiekany koperek i mascarpone.
4. Wrzucam na patelnie ugotowany makaron i jeszcze chwilkę wszystko podsmażam.
5. Dekoruję cząstką łososia i listkiem bazylii, podaję natychmiast po przygotowaniu.


3 komentarze:

  1. Pyszne, uwielbiam Carbonara, właśnie dziś jadłam ;) Dodaję do obserwowanych i zapraszam do siebie !

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam ostatnio carbonare ale nigdy nie dodawałam łososia podejrzewam że wyszło pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój kochany łosoś! widzę,że znalazłam kolejny świetny przepis na obiad ;))

    OdpowiedzUsuń